هوش هیجانی معلمان

برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمه‌ی پایین کلیک کنید

برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( هوش هیجانی معلمان )



· • • • • • • • °° • هوش هیجانی معلمان  هوش هیجانی معلمان یافته ­ها نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داده هوش هیجانی و هوش معنوی با کیفیت زندگی کاری معلمان رابطه معناداری داشته و همچنین نتایج آزمون تحلیل رگرسیون نشان داده است که ابعاد هوش هیجانی خودآگاهی و آگاهی اجتماعی و ابعاد هوش معنوی تفکر کلی و بعد اعتقادی، توانایی مقابله و تعامل با مشکلات و خودآگاهی و عشق و علاقه قدرت پیش بینی کیفیت زندگی کاری معلمان را دارند › رابطه بین هوش هیجانی و هوش معنوی با کیفیت زندگی کاری معلمان هوش هیجانی و خودکارآمدی معلمان دفتر انتشارات و فناوری آموزشی › › هوش هیجانی و خودکارآمدی معلمان دفتر انتشارات و فناوری آموزشی › › هوش هیجانی توانایی تشخیص درست هیجان‌ها و عواطف دیگران و پاسخ متناسب به آن‌ها، همچنین برانگیختن، آگاهی و نظم بخشیدن و کنترل پاسخ‌های هیجانی خویش تعریف شده است معلمی با هوش هیجانی شوید راهنمای پرورش هوش هیجانی معلمان › راهنمایپرورشهوشمعلمی با هوش هیجانی شوید راهنمای پرورش هوش هیجانی معلمان › راهنمایپرورشهوش بهینگی پنج حیطه ی خودآگاهی، مدیریت عواطف، خودانگیزی، شناسایی هیجان های دیگران و اداره کردن روابط با دیگران را برای پرورش هوش هیجانی معلمان بررسی می کند بررسی مؤلفه‌های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش‌های تدریس در › بررسی مؤلفه‌های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش‌های تدریس در › هدف از مطالعه حاضر بررسی شاخصه‌های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش‌های تدریس در برنامه درسی دوره ابتدایی است رویکرد تحقیق، کیفی از نوع تحلیل محتوای استقرایی با تأکید بر شیوه خودمفهومی می هوش هیجانی چیست، مدل ها و راه های افزایش هوش هیجانی چه هستند؟ › هوشهیجانیچیستهوش هیجانی چیست، مدل ها و راه های افزایش هوش هیجانی چه هستند؟ › هوشهیجانیچیست هوش چیست؟ انواع هوش چه هستند؟ هوش عمومی چیست؟ تفاوت هوش هیجانی و ضریب هوشی چیست؟ تعریف هوش هیجانی چیست؟ هیجان چیست؟ احساس چیست؟ تفاوت هیجان و احساس چیست؟ خلق چیست؟ مدل های هوش هیجانی چه هستند؟ همه ما کلمه هوش را صدها بار شنیدهایم و احتمالاً درک کلی از معنی آن داریم با این حال مفهوم هوش طی چندین دهه در روانشناسی مورد بحث بوده است هوش به طرق مختلف تعریف می‌شود و شامل توانایی‌های سطح بالاتر مانند استدلال انتزاعی، بازنمایی ذهنی، حل مسئله و تصمیم‌گیری، توانایی یادگیری، دانش عاطفی، خلاقیت و سازگاری برای برآوردن موثر خواسته‌ه هوارد گاردنر، روانشناس آمریکایی این ایده را مطرح کرد که انواع مختلفی از هوش وجود دارد او پیشنهاد کرد که هیچ هوش واحدی وجود ندارد، بلکه هوش‌های متمایز و مستقل متعددی وجود دارد که هریک نشان‌دهنده مهارت‌ها و استعدادهای منحصر به فرد مربوط به یک دسته خاص است گاردنر در ابتدا هفت هوش چندگانه را پیشنهاد کرد زبانی، منطقی ریاضی، فضایی، موسیقی، حرکتی بدن هوش عمومی که به عنوان فاکتور نیز شناخته می‌شود، به وجود یک ظرفیت ذهنی وسیع اشاره دارد که بر عملکرد بر معیارهای توانایی شناختی تأثیر می‌گذارد اصطلاحات دیگر مانند هوش، ضریب هوشی، توانایی شناختی عمومی و توانایی ذهنی عمومی نیز به طور متقابل به معنای همان هوش عمومی استفاده می‌شوند هوش عمومی را می‌توان به عنوان ساختاری تعریف کرد که از توانایی‌های مخت هوش بشر به طرز شگفت انگیزی پیچیده است قرن هاست که محققان و فیلسوفان سعی در تعریف آن دارند در عصر جدید، محققان برای سنجش آنچه مردم می‌دانند و اینکه چگونه می‌توانند با استفاده از استدلال مشکلات را به سرعت حل کنند، به آزمون‌های هوش اعتماد کرده‌اند اما آزمون‌های بهره هوشی به تنهایی لزوماً طیف وسیعی از توانایی‌های تفکر را در بر نمی‌گیرند آزمون‌ هوش هیجانی توسط پیتر سالووی و جان مایر به عنوان توانایی وقوف بر احساسات خود و دیگران، تشخیص بین احساسات مختلف و اطلاق آن‌ها و استفاده از اطلاعات عاطفی برای کنترل تفکر و رفتار تعریف شده است این تعریف بعدها به چهار توانایی اصلی تقسیم شد شناسایی هیجانات کاربرد هیجانات کنترل هیجانات درک هیجانات این توانایی‌ها متمایز و در عین حال با یکدیگر هیجانات حالات روانی مبتنی بر بیولوژیکی هستند که توسط تغییرات عصبی فیزیولوژیکی ایجاد می‌شوند، که به طور متفاوتی با افکار، احساسات، واکنش‌های رفتاری و میزان لذت یا نارضایتی همراه است در حال حاضر اجماع علمی در مورد تعریف هیجان وجود ندارد هیجانات اغلب با خلق، شخصیت، گرایش، خلاقیت آمیخته هستند تحقیقات در مورد احساسات در دو دهه گذشته افزایش یافته است احساس در ابتدا برای توصیف احساس فیزیکی لمس از طریق تجربه یا ادراک استفاده می‌شد این کلمه همچنین برای توصیف تجربیات دیگر، مانند احساس گرما و به طور کلی از احساسات استفاده می‌شود در روانشناسی، اصطلاح احساس ارتباط تنگاتنگی با احساسات دارد و معمولاً به تجربه ذهنی آگاهانه احساسات اشاره دارد مطالعه تجربیات ذهنی پدیدارشناسی نامیده می‌شود، در حالی که رو در حالی که هیجان و احساس کاملاً متفاوت هستند، همه ما از واژه‌ها به جای یکدیگر برای توضیح بیشتر یا کمتر یک چیز استفاده می‌کنیم، احساسات چیزی یا کسی چه احساسی به ما می‌دهد با این حال، بهتر است هیجان و احساس را به عنوان موارد نزدیک، اما متمایز در نظر بگیریم اساساً، آن‌ها دو روی یک سکه هستند تصور کنید با سرعت بالا در فرودگاه پرواز می‌کنید و پرواز خ در روانشناسی، خلق یک حالت عاطفی محسوب می‌شود که برخلاف هیجان یا احساسات، خلق به میزان کمتری شاخص است، شدت کمتری دارد و به ندرت توسط عوامل یا اتفاقات بیرونی تحریک یا تشدید می‌شود معمولاً خلق دارای ظرفیت مثبت یا منفی است به عبارت دیگر، مردم معمولاً در مورد روحیه خوب یا بد بودن صحبت می‌کنند عوامل مختلفی بر خلق و خو تأثیر می‌گذارند و می‌توانن مدل‌های مختلف هوش هیجانی، منجر به توسعه ابزارهای متفاوتی برای ارزیابی و اندازه‌گیری هوش هیجانی شده‌اند اگرچه، برخی از این روش‌های اندازه‌گیری ممکن است با هم تداخل داشته باشند، همگی به دنبال شناخت و سنجش میزان درک و تنظیم هیجانات فرد هستند مدل‌های توانایی به روش‌هایی می‌پردازند که در آن احساسات، تفکر و ادراک مسائل را تسهیل می‌کنند هوش هیجانی توان بررسی مؤلفه های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش های تدریس در › › بررسی مؤلفه های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش های تدریس در › › هدف از مطالعه حاضر بررسی شاخصه های هوش هیجانی معلمان در اجرای روش های تدریس در برنامه درسی دوره ابتدایی است رویکرد تحقیق، کیفی از نوع تحلیل محتوای استقرایی با تأکید بر شیوه خودمفهومی می باشد نقش هوش هیجانی در اثربخشی تدریس معلمان درمدارس راهنمایی › › نقش هوش هیجانی در اثربخشی تدریس معلمان درمدارس راهنمایی › › این پژوهش به بررسی رابطه هوش هیجانی معلمان و اثربخشی تدریس و هم چنین، پیش بینی اثربخشی تدریس و زیر مقیاس های آن به وسیله متغیر هوش هیجانی معلمان میپردازد هوش هیجانی معلمان هوش هیجانی هوش هیجانی

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

دانلود مستقیم و سریع

 

برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( هوش هیجانی معلمان )


برچسب‌ها: هوش هیجانی معلمان، ،

بازدید:

[ ]